Vandringspriset

Klubben har två vandringspriser, ett för ungdomar och ett för vuxna, som varje år delas ut till de löpare som fått flest tävlingspoäng (se uträkning nedan).

Du får poäng vid deltagande i nationella tävlingar och distriktsmästerskap. Även flerdagarstävlingar medräknas. Varje deltävling räknas då som en självständig tävling, även jaktstarter. Resultat i direktklasser och öppna klasser medräknas. Budkavlar och lokala tävlingar ingår inte.

För ungdomar ingår även Vårserien, Närnatt Cup och Göteborgs ungdomsserie. För varje tävling sektionens orienterare deltar i beräknas en poängsumma beroende på hur lång tid man har i förhållande till segraren. De åtta bästa poängen summeras när året är slut och den som får högst poäng vinner vandringspriset. Första gången priset delades ut var 2005. Priset är tennpokaler.

Regler för klubbens vandringspriser

• Årligen tävlas det om ett pris för ungdomar till och med H/D16 och ett för vuxna från och med H/D18.
  • Priset tävlas varje kalenderår. De som får delta är betalande medlemmar inom IF Marin Väst.
  • Priserna delas ut i samband med årsmötet.
  • Nationella tävlingar och DM räknas (ej stafetter och lokala tävlingar)
  • För ungdomar räknas även Vårserien, Närnatt Cup och Ungdomsserien
  • Huvudklasser (100 p), motionsklasser (80 p) och öppna klasser (80 p) räknas
  • Löparens 8 bästa tävlingarna under året summeras
  • Den som vinner vandringspriset 3 gånger (ungdom) eller 5 gånger (vuxen) tar hem pokalen
  • Poängen beräknas enligt följande formel
    P = K – 60 x (T – S)/S
    K = klasspoäng, T = tävlandes tid i minuter, S = segrarens tid i minuter, P är alltid minst 1 poäng för godkänd tävling
  • Godkända tävlingar ger alltid minst 1 poäng.

2020

Årets vinnare blev, i ungdomsklassen Arild Norberg och, i vuxenklassen Gun Rosendahl. Se hela uträkningen här.

2019

Årets vinnare blev, i ungdomsklassen Arild Norberg och, i vuxenklassen Hannes Rosendahl. Se hela uträkningen här.

2018

Årets vinnare blev, i ungdomsklassen Hannes Rosendahl och, i vuxenklassen Linda Martinsson. Se hela uträkningen här.

2017

2016

2015

Årets vinnare blev, i ungdomsklassen Hannes Rosendahl och, i vuxenklassen Linda Martinsson. Se hela uträkningen här.

Hannes tog därmed hem vandringspriset för gott, grattis! Priserna delas ut på klubbens årsmöte i början av 2016.

2014

Hannes har nu två inteckningar och Johan Cahlin två inteckningar på ungdomspokalen. Nästa år finns alltså chansen att ungdomspriset tas hem för gott av Hannes eller Johan, om inte någon annan vinner. Vuxenpokalen togs hem helt och hållet av Linda Martinsson efter 5 segrar i rad! Priserna delades ut på klubbens årsmöte den 9 mars 2015.

2013

Årets vinnare blev, i ungdomsklassen Johan Cahlin och, i vuxenklassen Linda Martinsson.

2012

2011

Årets vinnare blev, i ungdomsklassen Edvin Alestig och, i vuxenklassen Linda Martinsson.

2010

2009

Årets vinnare blev, i ungdomsklassen Vidar Eriksson och, i vuxenklassen Linda Martinsson.

2005

Årets vinnare blev, i ungdomsklassen delad seger mellan Emma Garmer och Hanna Westerberg och, i vuxenklassen Linda Martinsson.