Föreningen

cropped-ifmarin_logo.jpgIF Marin Väst bildades 1942 och hette fram till 50-årsjubiléet 1992 KA4 IF. Föreningen har klubbstuga inom Älvsborgs Amfibieregementes kasernområde, men är en idrottsförening öppen för alla.

IF Marin Väst har följande verksamheter på sitt program: orientering och handikappverksamhet.

Föreningen leds av en styrelse som samordnar verksamheten och ser till att de ekonomiska resurserna fördelas mellan de olika idrottsgrenarna på ett rättvist sätt. Den idrottsliga verksamheten leds av sektionsledarna med medhjälpare.

Orienteringssektionen

Orientering har stått på IF Marin Västs program sedan klubben grundades 1942. Vi är en familjeklubb med aktiviteter för alla åldrar. Föreningen har nybörjarkurser med start varje vår som vänder sig till ungdomar från 9 år och uppåt.

Under sommarhalvåret deltar vi i träningssamarbete med andra klubbar, därutöver har vi egna aktiviter och träningar för klubbens ungdomar. En och annan egen träning för alla klubbmedlemmar hinner vi också med vintertid har vi inneträningar varje vecka.

Vi deltar flitigt i nationella och lokala tävlingar. Årets höjdpunkter är O-ringen och ungdomstävlingen Vårserien.

Vi värnar om den lilla klubbens fördelar och tycker det är viktigt att skapa en fin klubbkänsla.

E-post: orientering@ifmarinvast.se

IF Marin Väst – Orientering
426 05 Västra Frölunda

Bankgiro: 537-7866

Org.nummer: 857202-6147

Fakturor: ekonomi@ifmarinvast.se

Stavgång

IF Marin Väst har verksamhet med deltagare från västra Göteborg i åldrarna 25-50 med intellektuell funktionsnedsättning. På vårt program finns aktiviteter som stavgång och friluftsliv.

Kontakta handikapp@ifmarinvast.se för mer information.

E-post: styrelsen@ifmarinvast.se
Ordförande: Peter Norberg

Vill du bli medlem?

Läs mer på sidan Bli medlem.